20 Ekim 2009 Salı

Sagopa Kajmer den CEVAP

Sago ramazan da herşeyi açıklamıştı albümler ,dissler,dövme,cübbeli ahmet hoca vs. Ama blogu biz yeni açtığımız için şimdi koyuyoruz..

selamu aleykum ve rahmetulahi ve berekatuhu

tum muslumanların bayramı mubarek olsun.ramazan ayı vesilesiyle hem dinlendik,
hem bedenimizi rahatlattık.Ama yine gunluk rutinlere hos geldik.
nice ramazanlara nice bayramlara inşa’allah.
Öncelikle bana iletilen bazı şeylere cevap vereyim.

melankolia iftar yemeği hakkında;

istanbulda organize edilen yemeğe sürpriz bir iştirakte bulunduk,mübarek olsun ama
izmirdeki dinleyicilerimiz de heveslendiler,onlar için bir hayli üzüldük.aslında yağmur sel
gibi durumlar olmasaydı geliyorduk.Kader kısmet meselesi.neyseki izmirdeki yemeğe
adını yazdırıp katılan dinleyicilerimizle ilk izmir konseri kulisinde kısa bir goruşme yapacagız.

ben bu gibi organizelere çok sıcak bakıyorum.birlikten kuvvet doğar.arkadaşlıklar
güçlenir.sadece ramazanda değil her zaman bu şekilde birlik olun.her konuda.

Kolera ile yaptığımız duet 2 ile ilgili;

şu an her biri birbirinden muhteşem şarkılar var.inanın bir an önce kavuşmak istiyoruz.
produksyonlar hazır.3 aylar girdiği vakit 3 aylık bir tatil yapıyorum.bu süre zarfında kılımı kıpırdatmadım.
sadece kendimleydim.o nedenle asıl yorucu çalışmalar şu andan itibaren başlıyor.
bütün konser tekliflerini geri çevirmek durumunda kaldık.anlayacağınız sadece dinlendik.
şimdi çalışma zamanı.sizler sabırla bekleyin.güzel şeyler için beklemeye değer.güzelliğinden
emin olduğunuz görmedikleriniz ve duymadıklarınız için daima beklemeye değer.
şunu bilin biz kendimizce en iyisini yapacağız.siz de zaten bundan eminsiniz.


Cübbeli Ahmet hoca ile ilgili;

hocam benim canımdır.ben onun sayesinde nice ilimler öğrendim.ilme devam ediyorum.
o benim danışacağım en mühim kaynaktır,senetimdir.Ben Cübbeli Ahmet hocamı
Allah rızası için çok seviyorum.Ulema hazeratını ceddimiz baş üstünde tutmuştur.
bu durum öteden bu yana böyle gelmiştir.zamanın allamesi ise Cübbeli Ahmet hoca efendidir.
ayrıntı bekleyenler için bir kaç ayrıntıyı paylaşayım.
bir gün cd -dvd sipariş ediyorudum.isimleri çok hoşuma giden bir seri cd yi satın aldım.
bu seri haricinde onlarca cd-dvd aldım o alışverişimde.sonra bu materyaller bana vardığı vakit,
kapaklarını inceledim.cübbeli hocamın resmini gördüm.etrafımdakiler ürktüler.
henüz izlememiştik sadece kapaktaki resminden kaynaklandı bu.sarık,cübbe sakal vs.
şu an herkes öyle değil mi zaten? herkes yanılmıyor mu çoğu zaman ya da bazen?
neyse; birgün ”hadi takalım da şu cübbeli hocayı bir izleyelim” dedim.
o gün bugundur aradığımı bulmanın mutluluğu içerisindeyim.herşey açık ve net.
hadise sünnete tam riayet,yalakalık yok,neyse o.1400 sene evvel gelen emanet aynen
korunuyor ve devam ettiriliyor.ben bunu arıyordum.onlarca hoca-alim sohbeti dinledim.
ama sadece sohbetti.cübbeli hoca efendinin ilim meclisi ise sahabeyle buluşmak gibiydi.
evliya hazeratının da hazır olarak bulunup dinlediği ruhlarının manen mecliste hissedildiği
bir sohbetti adeta.Efendimiz Sallalahu aleyhi vesellem in ihya olduğunu hissettiğimiz türdendi,
hatta her sohbette onunetrafımızda bir yerlerde olduğunu gözümüzle göremesek de hislerimizle
hissettiğimiz türden.
ben bunu seviyorum ve bunun peşindeyim.etrafta insanlar beni hocamla görecekler diye
çekinmiyorum.aksine tabuları yıkmak istiyorum.bir müslümanım ve birçoğunun
gördüğü gibi ”iyi insan ol yeter” mantığı göremiyorum.bir musluman çocuğu olduğumu
unutan ve hayrete düşenler hatta çevre rap sakinlerinde hakarete varan söylemler
söyleyen kişiler oluyor.sakal,sürme gibi.
onları da anlıyorum,öyleyken böyle olunca akılları şaşıyor.
bununla beraber bana ve yaptıklarıma dil uzatmak isterseniz peki ala.siz bilirsiniz.
hocam konusunda ailem bile hiç olmadığı kadar üzerime geldi.hatta onlarla az kalsın bozuşuyorduk.
neyseki bana güveniyorlar ve artık ailem de beni böyle kabulleniyorlar.ya da kabullenmek
zorundalar.din gerçekten kimsenin elini sürmemesi gereken bir emanet.
kısacası son 3 senedir zaten ben ,hem ailemle hem dostlarımla dini,manevi konular
nedeniyle ihtilafa düşüyorum .ama hiç problem değil.yürüdüğün yolun doğru olduğunu biliyorsan
yürü gitsin.arkana bile bakma.ben öyle yaptım.kimin ne dediği de önemli değil.
maksat saflarımızı bilelim değil mi?
cübbeli hocam hakkında son olarak şunu söylemek isterim; o gerçekten mübarek bir evliyanın
okulunda okumuş onun rahlesinden ders yapmış,onun takvasıyla edep bulmuş mübarek bir arif.
bir alim.herkesin peşini bırakırım ama onun peşini bırakmam.vesselam.
umarım açıklamalarım herkesin aklındaki soruları cevaplandırmıştır.
yine de aklınızda soru işareti varsa sorun.sormadan iş olmaz derler.

Abluka alarm albümü hakkında;

abluka alarm albumu şuan elimde.gayet güzel bir album.her zamanki pesimist melankolik,
müzikler ve rapler rahatlatıcı.sanırım çok kısa bir süre içinde marketlerde.
abluka hayranları hazır olsunlar.

kolumdaki dövme konusunda;

malesef eskiden yaptığım bir hata kolumda.gerçekten gereksiz bir hareket.
bir takım lüzümsuz arkadaşlarımın teşvikine uyan zavallı yunus işte.
2002 senesinde yaptırmıştım.hemde bir 05 uclu kalemin ucuna takılan iğneyle.
çok özenen arkadaşım var bu dövmeme.aman sakın !…hadis-i şerifte vücutlarını
dağlayanlara lanet ediyor efendimiz muhammed mustafa sallalahu aleyhi vesellem.
ama o zamanki süreçte ben şu anki mantığımda değildim ve şeytana uydum.
şimdi tabiiki pişmanım ama iş işten geçmiş.
neyseki imam-ı azam ebu hanife radiallahu anh hazretleri el-fukhul ekber eserinde
bu konuyu net bir şekilde anlatmış.birkez yapan pişman olduysa daha yapmasın tövbe etsin
diyor.beni bu durum bağlıyor mezhebim açısından.eğer şafi mezhebi konusuna değinecek olursak,
imam-ı şafii radiallahu anh hazretleri dövme olan yeri kesecen atacan diyor.
o zaman yanmıştık.benden söylemesi sizler dövme yaptırmayın.tabi eğer müslümanım diyorsanız.
en doğrusunu Allah bilir.

T-shirtler konusunda;

zaten bu olay beni bezdirdi.bankaya her yıl 300 milyar ciro yapacağımın garantisini vermem gerekiyormuş.
benim 300 milyarlık t-shirtüm yokki o kadar cirom olsun.bazen mantıklarına da şaşıyorum.
sanırım çok yaygın olan bir online alışveriş sitesine vereceğiz.taliplisi çok ,toptan hepsini almak isteyenlerle
dolu etraf lakin ben böyle olsun istemedim.kendim yapayım istedim.ama yılan hikayesi oldu.
hayırlısı diyorump.benim için problem yok yeterki siz sabredin.

Kafile 2 hakkında;

albüm hazır.mc lerden noterden tasdik evrakını istedik.hazırlanıyoruz.
herkes soruyor albüm nasıl oldu? albüm kime göre nasıl oldu?
bana göre sorarsanız herkes elinden geleni yapmış.elinden gelen neyse o.
bunun kararını siz vereceksiniz.sonuçta bir kişi çıkıyor ”şu mc hakkında ne dersin ” diyor bana.
ben fikrimi söylüyorum ama diğeri ”ben beğenmiyorum”diyor.bu nedenle ben size etki etmeyeceğim.
alan dinler.almayan da eminim netten indirir.mutlaka melankoliadan çıkan iş takip edilir.
bu nedenle albume girenler oradan kazandılar.istedikleri yere varmaları için kestirme yol
melankoliadır.ve en kestirmeden müziklerini ulaştıracaklar.onlar adına çok mutluyum.
ve umutluyum.diyeceksiniz ki ‘’sago çok iyi biri var mı” artık ben çok iyinin ne olduğunu bilmiyorum.
tatmin durumu gerçekten.eğer parça söz müzik tatmin ediyorsa tamamdır diyorum.
bu albümdede beğendiklerim var.ama onlar adına bir konuda çok üzülüyorum.albüm
çıkar çıkmaz psikolojilerini bozmak için bütün kıskançlar harekete geçecek.
şu an onlar gayet sakin ve mutlu tatlı bir heyecanla kafile 2 yi bekliyorlar
ama çıkınca herkes üzerlerine varacak.dostlarım şimdiden sizlere kuvvet diliyorum.
gerçekten zor iş.üzülmemem elde değil.ama aynı anda çok da seviniyorum.

ortalarda gezen diss hadiseleri hakkında;

eee ne bekliyordunuz ki onlardan? iyi bir laf mı duyacaktınız? yoksa elinizde bıçaklar
koyun kurban etmek için doğru şarkıyı mı bekliyorsunuz kurban mı keseceksiniz?

küheylan divanı

kimin idür düşmanı laf ider en şişmanı
kimin idür hasmı doğru sözden cayalar
kıymetlimdür tenha nefis
kıymetinden caydıralar.
sen istersin temaşayı en uzak sitareyi
anı gör en nezdinde ali hazır olan divaneyi
o divan ki gelmeyenler ne bileler
gelmeyenden sanma devletlüm güzel lafız söyleyeler.

bizlere artık insanları şikayet etmeyin,kocaman adama 2-3 veledi şikayet etmeyin.
benden 10-15 yaş küçük insanların ne yaptıklarını gidin ailelerine şikayet edin.
ben onların ebeveynimiyim? çocuklar hata yaptılarsa hepsi adına özür dilerim:) üzmüşler sizi
dımbıklar:) hani biz halk ozanıymışız ya,o zaman aşık olalım öyle söyleyelim.eğer onlar da
ozansa bunları rahatça anlarlar.

rapin oğlu avare pergel çizdi 360 derece
ben raks halindeyim dansöz
sen oynarken ben guyem derin söz.
semanın tadına vardı baş parmak
ve vecde geldi baş pare
haddı zatıma dil uzatan şişman yare
yel verin benden

halimden anlayalar,kıymet bileler daha ne ister
sözden anlayalar dilden revanı iyi seçer
hayranı olduğumuzu sanmayalar
buna inanır ancak mayalar

geleler,önce bana geleler
reddedem geldikleri gibi gideler
ne ben ne onlar sana hayran olalar
çeşmhayem ikiside gülmekten dolalar

cemaatı toplayalar şahsıma na hoş savuralar
ben onlara doydum doysun kara topraklar
onları arnavut biberi gibi ipe dizeler
en acılarının boynunu kessinler

toplanalar toplanalar kullanıyor dini diyeler
benimle hemehal hiç dahi olmayalar
bu soğanın acısını ne bileler postumu deşmeyeler
heleki deşeler gözleri tezelden dolalar.

sevenlerime sevgi saygılar sevmeyenlerime rahmet diliyorum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder